intercash account  Klant login   |   intercash betalen  Betalen

Debiteuren beheer uitbesteden aan onze incasso experts?

Heeft u als ondernemer last van facturen die maar onbetaald blijven? Een goed debiteurenbeheer is van cruciaal belang voor uw bedrijf. Een slecht debiteuren beheer kan immers uw cashflow in gevaar brengen.

Hoe u zorgt voor een optimaal debiteurenbeheer leest u op deze pagina. We geven u handige tips die helpen bij het innen van openstaande facturen.

Wilt u uw debiteurenbeheer voor uw bedrijf uit handen geven aan onze professionals? Wij weten als geen ander hoe een goed debiteurbeheer in elkaar steekt. U kunt zicht dan bezig houden met de werkzaamheden waar u goed in bent, terwijl wij herinneringen versture, aanmaningen versturen en openstaande vorderingen innen voor uw bedrijf.

Debiteuren beheer via Intercash

check 1  De nieuwste debiteurenbeheer software.                                    check 1  Direct actie bij onbetaalde facturen
check 1  Maatwerk                                                                                     check 1  Direct inzage in welke facturen nog open staan
check 1  Snel een kredietrapport inzien                                                     check 1  Ervaren juristen die uw debiteuren beheer overnemen

No cure no pay incasso juristen

Wat is debiteuren beheer?

Debiteuren zijn klanten die de facturen nog niet hebben voldaan. De naam debiteuren beheer zegt het al: het beheren van uw debiteuren. Onder een debiteuren beheer vallen alle werkzaamheden die ervoor moeten zorgen dat alle klanten hu facturen (op tijd) betalen.

Waarom uw debiteuren niet betalen

Waarom uw debiteuren niet betalen kan verschillende redenen hebben. Door onze jarenlange ervaring met debiteurenbeheer weten wij als geen ander dat het vaak geen onwil is van de klant om niet te betalen. De vele redenen welke wij tegenkomen in ons debiteurenbeheer zijn vaak dat de debiteur ziek is, op vakantie is of de factuur niet heeft ontvangen.

Comminucatie is dus een zeer belangrijk aspect in een goed debiteuren beheer. Stuur daarom niet alleen herinneringen per brief, maar probeer ook in contact te komen met uw debiteur waarom de betaling nog niet is voldaan.

Uw debiteuren beheer uitbesteden of zelf doen?

Een goed debiteuren beheer is een must voor de cashflow van uw bedrijf. Echter, kost een debiteuren beheer vaak een hoop tijd waar u als ondermer vaak niet op zit te wachten. U kunt ook uw debiteurenbeheer uitbesteden, zodat u doet waar u goed in bent en wij uw debiteurenbeheer uit handen nemen.

Het voordeel van het uitbesteden van het debiteuren beheer is dat u zelf geen aanmaningen hoeft te versturen en achter uw debiteuren aan hoeft te bellen. Het is voor vele ondernemers een vervelende klus om klanten te benaderen dat er nog een betaling openstaat. Het voelt vaak voor ondernemers dat de klantrelatie op het spel staat. Wij versturen de herinnering op ons briefpapier, waardoor deze krachtig overkomt bij uw debiteur. De debiteur zal dan eerder overgaan tot betaling van de openstaande factuur.

De 4 gouden tips voor een goed debiteuren beheer 

1. Chek de kredietwaardigheid van uw klant om te kijken of de klant wel aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Zo komt u achteraf niet voor verassingen te staan.

 

2. Stuur niet alleen uw herinnering of factuur per brief of mail, maar stuur deze ook per whatsapp met een betaalverzoek. Zo worden de openstaande facturen sneller voldaan.

 

3. Bel uw debiteur op om er achter te komen waarom de factuur nog niet is voldaan. Vaak werkt persoonlijk contact beter dan een brief of een e-mail.

 

4. Verstuur direct de factuur naar uw debiteur wanneer u klaar bent met de opdracht of uw goederen heeft geleverd. Hoe langer u wacht met het versturen van de factuur, hoe langer u op uw geld moet wachten.

Debiteuren beheer met persoonlijke aanpak

Bij Intercash incasso en juristen vinden wij dat een goed advies niet mogelijk is, zonder kennis te hebben genomen van uw vak, van uw bedrijf, of van uw organisatie. Uiteraard verdiepen wij ons in uw markt en in uw klanten. Daarom begint elk contact met een persoonlijke kennismaking.

Pas nadat wij uw bedrijf of organisatie grondig hebben leren kennen krijgt u ons advies. Wanneer wij het met u eens zijn geworden over de te kiezen werkwijze, tactiek en strategie, gaan wij voor u aan de slag. Dat doen wij voortvarend, op basis van een helder concept. Uw debiteuren beheer is dus in goede handen bij Intercash.

“Om u goed van dienst te zijn, willen wij eerst weten wat U belangrijk vindt.”

Biedt uw debiteur geen verhaalsmogelijkheden?

Een incassoproces dat een aantal weken duurt is vaak te kort om de betaling af te dwingen. Zeker als de keuze gemaakt is om niet te gaan procederen. Schuldbewaking biedt dan een uitkomst. Wij monitoren uw debiteur gedurende een langere periode en proberen regelmatig met ruime tussenpozen uw onbetaalde vordering met succes te incasseren.

Tevens zorgt Intercash ervoor dat uw vordering nooit verjaart, ongeacht de leeftijd.

Laat u verder informeren door onze relatiebeheerders over uw debiteuren beheer.

Debiteurenbezoek

In wat complexere dossiers of bij hogere hoofdsommen kan Intercash uw debiteur bezoeken om betaling te verkrijgen of een regeling overeen te komen. Soms wordt een betalingsregeling getroffen. Intercash doet ter plaatse een onderzoek naar de verhaalbaarheid van uw vordering. Intercash zal u rapporteren en adviseren.

Bemiddeling bij geschillen om dure en tijdrovende gerechtelijke stappen te voorkomen

Soms willen klanten niet betalen omdat ze niet tevreden zijn over uw product of dienst. Een gang naar de Rechter is dan een laatste stap om toch geld los te krijgen. Maar dat is een tijdrovende, dure en soms risicovolle aangelegenheid. Bovendien bent u uw klant daarna vrijwel zeker kwijt. Daarom loont het om Intercash te laten bemiddelen bij betalingsgeschillen. We kijken waarom een debiteur niet wil betalen en zoeken naar de oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden. Vervolgens leggen we dat vast in een document dat door zowel u als uw debiteur ondertekend wordt.

Veel gestelede vragen over debiteurenbeheer

Wat zijn debiteuren?

Debiteuren zijn klanten die de factuur nog moeten betalen. Een debiteur wordt ook wel schuldenaar genoemd in het juridische landschap. 

Hoe zit een goede aanmaningsbrief in elkaar?

Voordat u een aanmaning verstuurd, is het gebruikelijk om eerst een herinnering te verzenden. Indien na een herinnering de factuur nog niet is voldaan, kunt u een aanmaning sturen. Dit zijn belangrijke stappen in uw debiteuren beheer.

Indien u met een particulier te maken heeft, moet u eerst een aanmaning sturen welke aan de vereisten van de wet voldoen. Indien u deze niet heeft verzonden, kunt. U geen aanspraak maken op buitengerechtelijke incassokosten.

Deze laatste aanmaning wordt ook wel een 14 dagen brief genoemd of een WIK brief. In deze laatste aanmaning dienen de onderstaande punten vermeld te staan:

– Dat de particulier nog 14 dagen de tijd krijgt na ontvangst van de brief om de vordering zonder bijkomende kosten te voldoen.

– Dat de uiterste betalingstermijn is verstreken.

– Dat u na de 14 dagen de vordering uit handen geeft aan een incassobureau

– De exacte hoogte van de incassokosten.

Vermeld ook altijd over welke factuur het gaat, het verschuldigde factuurbedrag, de vervaldatum en eventueel het klantnummer.

Ook dient u te kunnen bewijzen dat de brief de bezorger heeft breikt. Verstuur daarom de brief altijd aangetekend per post, of per mail met een ontvangstbevestiging.

Mijn debiteur is failliet, en nu?

ndien uw debiteur failliet is, kunt. u zich wenden tot de curator. De curator is diegene die het faillissement afhandelt en de schuldeisers probeert af te betalen van de baten die er op dat moment nog zijn. Echter gaat de belastingdienst vaak voor op andere schuldeisers.

Het is daarom altijd van groot belang om eerst te onderzoeken met wie u in zee gaat. Dit kunt u doen door een credietrapport op te vragen.