intercash account  Klant login   |   intercash betalen  Betalen

Openstaande factuur

Een openstaande factuur welke uw maar niet betaalt krijgt? U bent helaas niet de enige ondernemer die zijn facturen niet betaalt krijgt. Volgens een artikel van RTL-nieuws, komt dit doordat 50% van de ondernemers bang zijn om hun klantrelatie kwijt te raken. Echter, met een juiste aanpak tegen openstaande facturen hoeft u uw klantrelatie niet op het spel te zetten. Hier leest u alles over hoe u kunt zorgen dat uw openstaande facturen alsnog voldaan worden zonder verlies van uw klantrelatie.

Uw klant betaalt niet en u wilt uw openstaande facturen innen

Volgens het onderzoek staat de gemiddelde factuur 42 dagen open. Dit is langer dan de wettelijke betalingstermijn van 30 dagen. Het is dan ook niet raar dat indien u een factuur stuurt naar uw klant met een verzoek deze binnen 14 dagen te voldoen, de betaling na 14 dagen of 30 dagen niet binnen is. Vooral Zzp’ers en het MKB hebben baat bij een snelle betaling van hun facturen. Ze zijn immers afhankelijk van de binnenkomende betalingen om hun eigen facturen weer op tijd te kunnen voldoen. Volgens het onderzoek gaat 25 tot 33% van de wanbetalers failliet. Het is daarom verstandig om op tijd achter uw openstaande posten aan te gaan of deze uit handen te geven aan een incassokantoor.

Is de wettelijke betalingstermijn van 30 dagen verlopen? Dan kunt u uw debiteur een betalingsherinnering versturen met een vriendelijke boodschap om de factuur binnen een redelijke termijn te voldoen. In veel gevallen worden de facturen na een herinnering alsnog betaald.

Stuur altijd eerst een vriendelijke herinnering voordat u een herinnering stuurt met een dreigende toon. Soms kan het namelijk voorkomen dat de klant de factuur niet heeft gezien omdat het in de spam box van zijn e-mail account is terechtgekomen. Het zou dan zonde zijn dat u door een herinnering met een dreigende toon uw klant verliest.

Na een herinnering nog de factuur niet betaalt gekregen?

Komt er maar geen betaling na her verzenden van herinneringen? Een incassobureau neemt dan uw taak over om achter uw schuldenaar aan te gaan om de  verschuldigde betaling te innen. Al het contact met uw schuldenaar zal via ons bureau lopen en benaderen deze uit onze naam. Indien er betwistingen zijn over de vordering, lossen wij deze met onze juridische kennis al snel op. 

Marc Tukker

Marc Tukker

Jurist

Ik vind dat iedereen moet krijgen waar die recht op heeft. Ik behandel de dossiers van mijn cliënten alsof het mijn eigen zaken zijn.

Effectieve strategieën voor openstaande facturen

Om uw openstaande factuur snel te innen, hebben wij onze eigen unieke strategie ontwikkeld. Hierdoor voldoen de meeste debiteuren hun vorderingen al binnen een week. Onze aanpak is dus zeer effectief en dat heeft het voordeel voor u dat uw betaling snel binnen zal zijn.

Daarnaast incasseren wij met het oogpunt op het behouden van uw klantrelatie. Elk dossier vraagt om een persoonlijke effectieve incasso aanpak. Daarom behandelen wij elk dossier apart en vragen u om zo veel mogelijk informatie zodat wij aan de lag kunnen met een persoonlijke benadering.

 

Herinnering voor openstaande facturen

Openstaande facturen betaald krijgen met no cure no pay incasso

Een incassobureau inschakelen waarbij u geen kosten betaalt? Door de jarenlange ervaring van Intercash weten wij als geen ander hoe we uw openstaande factuur betaalt moeten krijgen. Wij werken volgens de no cure no pay methode aan uw dossier. De no cure no pay incasso methode van Intercash betekent dat uw debiteur alle kosten moet voldoen. Dit is namelijk wettelijk geregeld in ons burgerlijke wetboek. Indien de debiteur weigert de kosten te voldoen, kunnen we dit gemakkelijk via de rechtbank alsnog afdwingen.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw onderneming? Neem vrijblijvend contact met ons op. Onze juristen voorzien u van een eerlijk en duidelijk antwoord op al uw vragen!

 

Openstaande facturen innen: per stap uitgelegd

Om uw openstaande factuur snel te innen, hebben wij onze eigen unieke strategie ontwikkeld. Hierdoor voldoen de meeste debiteuren hun vorderingen al binnen een week. Onze aanpak is dus zeer effectief en dat heeft het voordeel voor u dat uw betaling snel binnen zal zijn.

Daarnaast incasseren wij met het oogpunt op het behouden van uw klantrelatie. Elk dossier vraagt om een persoonlijke effectieve incasso aanpak. Daarom behandelen wij elk dossier apart en vragen u om zo veel mogelijk informatie zodat wij aan de lag kunnen met een persoonlijke banadering.

Pre-incasso brieven

De pre-incasso fase is het traject voordat u uw facturen ter incasso doet. We versturen een vriendelijke herinnering op ons briefpapier naar uw debiteur en geven hierin aan dat er nog geen incassokosten worden berekent. Vaak levert deze stap een snelle betaling op. Ook kunnen we in deze fase een betalingsregeling met uw debiteur afspreken. U kunt uiteraard ook zelf een herinneringsbrief sturen. Op onze pagina betalingsherinning vindt u een gratis voorbeeld van een betalingsherinnering.

Buitengerechtelijke incasso traject, ofwel minnelijke incasso

Indien na het pre-incasso traject de betaling nog niet is voldaan, gaan we over naar het buitengerechtelijke incassotraject. Fit traject wordt ook wel het minnelijke incasso traject genoemd. Tijdens het buitengerechtelijke incassotraject schrijven wij uw debiteur meerdere keren aan per mail, WhatsApp, sms, Facebook en andere media kanalen. Ook bellen we meerdere malen om met uw debiteur in contact te komen en te achterhalen waarom de openstaande factuur nog niet is voldaan. Vaak zit er een reden achter dat een debiteur de factuur niet voldoet. Denk hierbij aan ziekte, het niet eens zijn met de factuur, de debiteur verkeert in financiële moeilijkheden of het bedrijf is dicht wegens vakantie. 

93% van de vorderingen worden in het minnelijke incassotraject voldaan.

Gerechtelijke incassotraject en executie

Indien het ons niet lukt uw openstaande facturen te innen in het buitengerechtelijke incassotraject, is de volgende stap het gerechtelijke incasso traject. In dit traject maakt een ervaren jurist de dagvaarding op, waarin alle rechtsfeiten van de vordering staan beschreven. Indien de dagvaarding gereed is, verzenden wij deze naar de deurwaarder om voor betekening zorg te dragen van de dagvaarding. De deurwaarder gaat naar het adres van de debiteur en betekent deze. De deurwaarder kijkt in de agenda van de rechtbank wanneer de eerstvolgende plek is voor een zitting, en noteert deze op de dagvaarding. 

De debiteur heeft dan de tijd tot aan de zitting om met verweer te komen. In de meeste gevallen gaat dit schriftelijk in zijn werking. Op de dag van de zitting bekijkt de rechter de zaak en zal vonnis wijzen. Na een toewijzend vonnis kan de deurwaarder beslagmaatregelen treffen (het ten uitvoer leggen van het vonnis) om zo uw vordering te innen. Dit noemen we executoriale beslaglegging.

Intercash neemt uw zorg uit handen als het om het innen van openstaande facturen gaat. U kunt bezig met uw eigen werkzaamheden, terwijl wij de debiteur op de huid zitten om te zorgen dat de factuur betaalt wordt.

Klantervaringen van klanten waar wij openstaande facturen voor hebben geïnt

Klein en persoonlijk incassobureau, waarbij je geen nummer bent. Ze weten onze vorderingen altijd snel te innen. Ook weten ze heel goed hoe alles juridisch in elkaar zit, waardoor ze goed kunnen optreden tegen klanten met smoesjes.

1.2.3. Machineverhuur B.V.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe tevreden ik ben met de service die ik heb ontvangen van Intercash Incasso Juristen! Vanaf het allereerste contact hebben ze mijn probleem serieus genomen en direct actie ondernomen. Hun snelle respons en doortastendheid hebben ervoor gezorgd dat mijn onbetaald factuur snel werd afgehandeld, wat voor mij als ZZP’er van onschatbare waarde is.

PakiloMedia

Ik had als zzp’er een opdrachtgever die niet wou betalen en mij gewoonweg negeerde op alle mogelijke manieren. Na het zoeken op internet heb ik de facuur uit handen gegeven aan Intercash. Tot mijn verbazig was de betaling binnen 2 dagen al binnen. Ik wil Marc bedanken voor de goede service!

Jordy viscsher

Veel gestelede vragen over opestaande facturen

Wanneer vervallen openstaande facturen?

Openstaande facturen vervallen indien ze de wettelijke betalingstermijn van 30 dagen passeren indien er geen ander termijn is overeengekomen.

Wat is een openstaande factuur?

Openstaande facturen vervallen indien ze de wettelijke betalingstermijn van 30 dagen passeren indien er geen ander termijn is overeengekomen.

Een voorbeeld herinnering factuur tekst?

Een voorbeeld herinnering factuur tekst om uw eigen herinnering te maken? Wij hebben voor u een voorbeeld herinnering gemaakt welke u geheel kosteloos kunt gebruiken. U kunt dit voorbeeld vinden op onze pagina betalingsherinnering.

Hoe bel je klanten over een openstaande factuur?

Een openstaande factuur is al vervelend genoeg. Maar hoe bel je klanten op over de openstaande factuur? Het belangrijkste is het gesprek te beginnen met de vraag of het kan kloppen dat uw factuur nog niet is voldaan. Blijf altijd rustig en probeer in oplossingen te denken. Probeer erachter te komen waarom de factuur nog niet is voldaan.

Graag eerst even sparren met ons over een openstaande factuur?

Heeft u een vraag over een openstaande factuur die maar niet wordt voldaan? Of heeft u een andere vraag? Onze juristen staan u graag te woord om u verder te helpen!

Bel ons op telefoonnummer: 038 – 332 63 09

check 1 Direct een jurist met kennis aan de lijn

check 1 Gratis juridisch advies voor ondernemers

check 1 Op werkdagen van 9:00 – 17:30 bereikbaar